tisdag 3 mars 2015

"Datapratardag på SeniorNet Nyköping"

Igår hade vi vad vi i SeniorNet Nyköping kallar ”datapratardag”. Vanligtvis inleder någon med att starta ”pratet” kring något tema och när det allmänna pratet tar slut så hjälper vi varandra ned att lösa dataproblem. Igår började jag att med tala om behovet av fler lärare och att det är ett bra stöd med det utbildningspaket vi har. Själv har jag tagit på mig att hålla kurs i att använda android surfplatta som startar i morgon. Litet skakigt eftersom jag själv använder iPad. Hur som helst så talade jag därefter ostrukturerat i en och en halv timma om olika datatips. Det blev bra och jag fick efteråt några uppskattande mejl och här är ett:

Himmel vilka roliga tips vi fick på datapratet! Jag säger "köttbullar" till paddan och då kommer köttbullsrecept upp. Fast numera köper jag mamma scans köttbullar. Och äntligen tog jag itu med google drive! Och översättningsprogrammet. Kerstin

Sådana uppskattningar värmer och bidrar till att det är så kul med det här ”seniornettandet”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar